Виховна година група АК-15
Тема виховної години «Що таке толерантність?»
Сьогодні, 16 листопада відзначається Міжнародний день толерантності. Тому і розмова наша буде сьогодні про толерантність.
Уявіть собі, що ваш друг виконав погано домашнє завдання і дуже засмутився з-за цього. Як ви поступите в такій ситуації? (Будемо заспокоювати, втішати.) Іншими словами, ви будете співчувати своєму другові.
- А чому ви будете співчувати своєму другові? (Тому що ми друзі.)
- А якщо ви побачите дитину, яка плаче через те, що впала і поранилася, будете їй співчувати? (Так.)
Так, я теж буду їм співчувати. Наприклад, я завжди співчуваю бездомним тваринам, мені їх дуже шкода, тому я ніколи їх не ображаю. Сподіваюся, ви теж ніколи не ображаєте бездомних тварин. Чи не так? Тема нашої бесіди звучить так: «Що таке толерантність?».
Бесіда «Що таке толерантність?»
Отже, ми з вами з'ясували, що співчувати - значить співпереживати, розуміти почуття й думки іншої людини. Є слово дуже близьке за значенням, - це слово «толерантність». Але поняття «толерантність» більш широке. Воно означає спроможність, вміння терпіти, миритися з чужою думкою, бути поблажливим до вчинків інших людей.
- Як ви розумієте вислів «вміти терпіти, миритися з чужою думкою»? (Слухати і поважати думку інших людей.)
Правильно, бути толерантним - означає визнавати, що у кожної людини є право на власну думку.
Уявіть собі таку ситуацію: два друга, Вова і Стас, розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися і сваритися, бо Вові подобаються собаки і він вважає їх самими розумними створіннями, а Стасу подобаються кішки, він вважає їх найкращими тваринами у світі. Хлопчики посварилися і більше не розмовляють.
- Як ви думаєте, з-за чого виникла суперечка? (Із-за нерозуміння.)
- Хто з хлопчиків прав? (Ніхто.)
- Чому хлопчики повинні навчитися? (Приймати чужу думку.)
Хлопці, всі ми різні люди, у нас у всіх різні смаки, звички, різні таланти. Хтось любить тварин, комусь подобаються машини, хтось любить читати, а хто-то відмінно грає у футбол, комусь подобається малювати, а комусь-танцювати і т. д. І це не означає, що хтось з нас гірше або краще, розумніше чи дурніший. Кожен з нас унікальний і неповторний, тому ми повинні цінувати і поважати один одного, тобто бути толерантними.
Отже, співчуття, доброзичливість, терпіння - всі ці якості дуже важливі, адже без них ми не можемо жити у мирі та злагоді. Кожен з нас повинен розвивати в собі ці якості.
Вправи на розвиток толерантності
Зараз ми з вами пограємо, щоб покращувати настрій собі та іншим.
1. «Оплески»
Попрошу встати тих, хто вміє:
• кататися на санчатахах;
• малювативати;
• читати;
• грати в футбол;
• танцювати;
• плавати і т. д.
2. «На якого казкового героя я схожий»
Я буду по черзі кидати м'яч кожному з вас, а ви повинні кинути м'яч назад мені і назвати ім'я казкового героя, на якого ви хочете бути схожим.
3. «Це здорово!»
Зараз хто-небудь з вас вийде і скаже про будь-яке своє вміння чи талант, наприклад «Я вмію танцювати», «Я вмію стрибати через калюжі», «Я вмію розповідати страшилки». У відповідь всі повинні хором відповідати «Це здорово!» і одночасно піднімати вгору великий палець.
(Для виконання вправи можна попросити учнів встати в коло.)
4. «Хто похвалить себе краще всіх, або Пам'ятка на чорний день»
У кожного з нас трапляються напади «кислого» настрої, коли здається, що у тебе нічого не виходить. У такі моменти ми забуваємо всі власні досягнення, свої унікальні і неповторні здібності. Адже кожному з нас є чим пишатися. Чи не так?
Я пропоную вам скласти пам'ятку «Мої найкращі риси».
IV. Підведення підсумків
Зараз ми з вами підведемо підсумки і зробимо це за допомогою гри «Збери квітку». А пелюстками цієї квітки будуть найкращі людські якості.
Список людських якостей:
1. Терпіння.
2. Почуття гумору.
3. Чуйність.
4. Вміння довіряти людям.
5. Вміння володіти собою.
6. Доброзичливість.
7. Уміння не засуджувати інших.
8. Уміння слухати.
9. Допитливість.
10. Здатність до співпереживання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий